Czy, z uwagi na upływ dwóch terminów płatności należności za dostarczoną wodę i brak reakcji na upomnienie, można odciąć dostawę wody?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sputowski Arkadiusz
Odpowiedzi udzielono: 21 września 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. Klient podpisał umowę na usługi wod-kan. Z przyczyn technicznych (zmiana systemu billingowego) nie był przez pewien czas obciążany za usługi odbioru ścieków. Po wykryciu błędu w systemie spółka wystawia fakturę (za okres nie podlegający przedawnieniu) ale klient odmawia jej opłacenia. Wystawiamy upomnienie i mijają dwa kolejne okresy obrachunkowe.

Czy w takiej sytuacji możemy klientowi zamknąć wodę (nie ścieki)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX