Czy z pracownikiem, który został zobowiązany do wykonywania pracy za granicą w ramach delegacji służbowej należy podpisać odrębną umowę zlecenia?
PYTANIE
Firma zajmująca się wykonaniem stoisk targowych zatrudnia pracowników na zlecenie, którzy wykonują pracę na zlecenie w kraju i za granicą. Otrzymują wynagrodzenie godzinowe w kwocie zależnej od rodzaju wykonanej pracy i kraju w jakim wykonują zlecenie. Ponadto maja naliczane diety i wypłacone koszty delegacji. w Firmie jest także pracownik na pełnym etacie odpowiedzialny za projekty stoisk. Otrzymuje stałe wynagrodzenie.
Czy jeżeli pojedzie nadzorować montaż za granicę to może mieć zapłacone wynagrodzenie w ramach etatu (w normie godzin przysługujących za dany miesiąc) w niezmienionej kwocie?
Czy może należy mu wystawić dodatkowe zlecenie, doliczyć kwotę do stałej wypłaty i opodatkować i obliczyć składki ZUS?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX