Czy występuje konieczność skorygowania list płac za okres czerwiec-wrzesień 2017?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: SKALSKA MAGDALENA
Odpowiedzi udzielono: 18 czerwca 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownica zatrudniona na umowę o pracę od 1 czerwca 2017 na 3/4 etatu (kwota brutto 4211zł). Od 10 września 2017 przebywała na chorobie (kod literowy B). Od 13 grudnia 2017 przebywa na urlopie macierzyńskim/rodzicielskim. ZUS zakwestionował wysokość wynagrodzenia i obniżył je do minimalnego tj. 2000zł brutto. Wypłacił pracownicy zasiłek chorobowy oraz zasiłek macierzyński według mininalnego wynagrodzenia.Dodatkowo ZUS sam skorygował deklaracje od czerwca 2017 do września 2017 wykazując nadpłatę składek. Czy w związku z tym występuje konieczność skorygowania list płac za okres czerwiec-wrzesień 2017 (przecież wynagrodzenie było wypłacone w kwocie wyższej niż mininalne).

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX