Czy wystawienie faktury sprzedaży przez firmę turystyczną z tytułu prowizji udzielonej za hotel za zakwaterowanie w nim turystów jest prawidłowe?
PYTANIE
Firma turystyczna świadczy usługi na rzecz turystów zagranicznych w Polsce polegające na zakwaterowaniu, zwiedzaniu, transporcie itp. Z hotelami gdzie kwaterujemy większość naszych turystów mamy podpisane kontrakty, które mówią o obniżce ceny za usługę hotelową. W większości kontraktów jest mowa o udzieleniu rabatu przez hotel za skorzystanie z jego usług. My, jako biuro podróży w naszej ocenie nie świadczymy usługi pośrednictwa, polegającej na znalezieniu osób do zakwaterowania w konkretnym hotelu. Zakwaterowanie turystów w hotelu, który nam obniża cenę jest częścią naszej usługi, na którą składają się też usługi przewodników, transport czy posiłki. Wybór hotelu ma wpływ cena zaoferowana, dostępność pokoi w żądanym terminie a także preferencje naszego klienta. Hotele oczekują od biura turystycznego wystawienia faktury za pośrednictwo w cenach i wartościach wymienionych w umowie, jako rabat. C
Czy wystawienie faktury sprzedaży przez firmę turystyczną z tytułu prowizji udzielonej za hotel za zakwaterowanie w nim turystów jest prawidłowe?
Czy może to hotel powinien w swojej fakturze uwzględniać rabat lub wystawić fakturę korygującą lub notę obciążeniową?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX