Czy wystarczy udzielić pracownikom za pracę w niedziele i święta dni wolnych, czy również powinni otrzymać dodatkowe wynagrodzenie, jak za pracę w godzinach nadliczbowych?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 14 kwietnia 2006 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Zatrudnieni pracownicy pracują po 8 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy od poniedziałku do piątku. Okres rozliczeniowy wynosi 4 miesiące. Jednak w okresie zimowym na polecenie kierownika pracują przy odśnieżaniu również w soboty, niedziele i święta w różnych godzinach.
Czy wystarczy udzielić pracownikom za te dni, dni wolnych czy również powinni otrzymać dodatkowe wynagrodzenie jak za pracę w godzinach nadliczbowych? Jaki prawidłowy powinien być zapis w regulaminie wynagradzania odnośnie czasu pracy tej grupy pracowników?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX