Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2017 r.
Autor odpowiedzi: Jurek Marek
Odpowiedzi udzielono: 13 stycznia 2017 r.

PYTANIE

Spółka z o.o. zamierza zakupić wyposażenie biura, na które składają się biurka, krzesła, szafy i szafki wolnostojące.

Czy jest możliwość uznania wyposażenia całego biura za jeden tzw. zbiorczy środek trwały?

Spółka nie będzie znała ceny poszczególnych mebli. Jeżeli tak, to w sytuacji gdy zakup mebli będzie następował w okresie trzech miesięcy (zakup całego wyposażenia będzie potwierdzony trzema fakturami – każda z nich o wartości powyżej 3500 zł, w treści faktury będzie jako nazwa towaru "meble", do faktur będzie załączona specyfikacja z podanymi poszczególnymi ilościami dostarczonych sprzętów ale bez ich cen jednostkowych).

Jaką datę należy przyjąć za dzień przekazania do używania wyżej opisanego środka trwałego – czy powinien to być dzień, w którym wszystkie zamówione meble zostały dostarczone?

Czy może należałoby najpierw do ewidencji środków trwałych wprowadzić ten zbiorczy środek trwały (te meble, które zostały już dostarczone), a następnie z kolejnymi dostawami zwiększać jego wartość?

Czy różnice kursowe zrealizowane do dnia przekazania do używania środka trwałego korygują jego wartość początkową?

Jeżeli tak, to co w sytuacji gdyby było dokonywane zwiększenie wartość środka trwałego?

Czy należy również uwzględnić zrealizowane różnice kursowe?

Spółka rozlicza różnice kursowe według metody z art. 15a u.p.d.o.p.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?