Czy wynagrodzenie należy wysłać byłemu pracownikowi przekazem pocztowym, czy należy wypłacić, gdy zgłosi się do firmy, jeśli rozwiązanie o pracy nastąpiło bez wypowiedzenia z winy pracownika?
PYTANIE
Podatnik naliczył płace i postawił do dyspozycji pracownika (kuriera) wynagrodzenie należne za miesiąc listopad, płatne do dnia 10 grudnia 2018 r. gotówką do rąk własnych pracownika. Od 04 grudnia 2018 pracownik nie pojawił się w firmie, dodatkowo w ostatni dzień, w którym był obecny w pracy nie rozliczył się z gotówki pobranej od kontrahentów za dostarczone przesyłki. Samochód, który był w jego dyspozycji pracodawca znalazł porzucony na jednym z miejskich osiedli (nie w miejscu zamieszkania pracownika). Sprawę kradzieży i porzucenia samochodu zgłoszono na policję, z pracownikiem w dalszym ciągu brak kontaktu, rodzina również nie ma z nim kontaktu. Pracownikowi wysłano pocztą pismo o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika trybie art. 52 ustawy z 26.06.1974 r. - Kodeks pracy.
Czy wynagrodzenie należne za listopad (płaca minimalna) należy wysłać pocztą pod wskazany adres zamieszkania, czy też należy wypłacić, gdy pracownik zgłosi się do firmy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX