Czy wymóg informowania o różnych formułach liczenia oprocentowania kredytów określony w Rekomendacji S dotyczy informacji przekazywanych na stronie internetowej Banku, materiałów reklamowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Pogoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 2 marca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z Rekomendacją S (rek. 26) Bank powinien przedstawiać klientom detalicznym pełną posiadaną ofertę w zakresie kredytów zabezpieczonych hipotecznie na nieruchomościach mieszkalnych, tj. zarówno oprocentowanych zmienną stopą procentową, jak i stałą lub okresowo stałą stopą procentową. Bank powinien w jasny i przejrzysty sposób informować o ofercie kredytów zabezpieczonych hipotecznie oprocentowanych stałą i okresowo stałą stopą procentową, z uwzględnieniem specyfiki oferowanych przez siebie produktów, przekazując wyczerpującą informację dotyczącą charakterystyki czynników ryzyka związanych z każdym rodzajem oferowanego produktu, poprzez wykorzystanie zróżnicowanych środków przekazu (reklamy komercyjne, materiały reklamowe, broszury informacyjne).

Czy dobrze rozumiem, że sposób informowania dotyczy informacji przekazywanych na stronie internetowej Banku, materiałów reklamowych itp.?

Czy podczas pierwszej rozmowy klient powinien otrzymać dwa formularze informacyjne aby na ich podstawie podjąć decyzję, o który kredyt (ze zmiennym czy okresowo stałym oprocentowaniem) będzie wnioskował?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX