Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Andrzejowicz Marcin
Odpowiedzi udzielono: 11 grudnia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka - A, podatnik VAT, przygotowująca się do rozpoczęcia świadczenia usług medycznych nabyła sprzęt diagnostyczny. Z uwagi przedłużające się prace adaptacyjne w lokalu w którym ma działać spółka, również celem pozyskania finansów odsprzedała ten sprzęt innej firmie działającej w branży medycznej - B. Podczas użytkowania sprzętu ujawniła się jego wada skutkująca koniecznością wymiany urządzenia, na co wyraził zgodę dostawca. Przy czym wymiana nastąpi na nieco inny, nowszy model (dotychczasowy jest już niedostępny u producenta). Wymiana będzie bezpłatna.

Jak to powinno zostać udokumentowane?

Czy wystarczy "podpiąć" pod fakturę protokół takiej wymiany?

Czy może sprzedawca winien wystawić fakturę korygującą do faktury pierwotnej zmieniając w opisie model sprzętu?

Jeśli tak, to czy trzeba będzie skorygować tę drugą fakturę, tj. dokumentującą sprzedaż do firmy B?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?