Czy wykorzystywanie aplikacji takich jak Skype, Messenger oraz WhatsApp, w celu prowadzenia rozmów rekrutacyjnych spełnia wymagania dotyczące ochrony danych osobowych?
PYTANIE
W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną konieczne było wstrzymanie realizacji procesów rekrutacyjnych w stosowanej dotychczas formule spotkań osobistych z kandydatami w siedzibie naszej firmy. Ze względu na pilność niektórych z prowadzonych procesów rekrutacyjnych, Departament Personalny widzi potrzebę realizacji tych procesów zdalnie, za pośrednictwem dostępnych narzędzi informatycznych.
Czy używanie aplikacji takich jak Skype, Messenger oraz WhatsApp, w celu prowadzenia rozmów rekrutacyjnych, zabezpiecza przestrzeganie wszystkich obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych? Jakie ewentualnie dodatkowe środki należałoby podjąć w celu możliwości korzystania z tych aplikacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX