Czy wyemitowane kody rabatowe powinny być rozpoznawane jako rezerwy na przewidywane obniżki przychodów wynikające z wykorzystania kodów zniżkowych przez klientów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 21 czerwca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka X zamierza emitować kody zniżkowe (rabatowe) na swoje usługi (np. kod uprawniający do zniżki wynoszącej 10% od ceny wyjściowej).

Czy wyemitowane (przyznane) kody rabatowe (konsumentom) powinny być rozpoznawane jako rezerwy (rezerwy na przewidywane obniżki przychodów wynikające z wykorzystania kodów zniżkowych przez klientów)?

Czy wspomniane kody rabatowe powinny mieć termin ważności?

Czy można je wyemitować bez terminu ważności?

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy emisji kodów zniżkowych w kontekście ich ewidencji księgowej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX