Czy wyemitowane kody rabatowe powinny być rozpoznawane jako rezerwy na przewidywane obniżki przychodów wynikające z wykorzystania kodów zniżkowych przez klientów?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 21 czerwca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka X zamierza emitować kody zniżkowe (rabatowe) na swoje usługi (np. kod uprawniający do zniżki wynoszącej 10% od ceny wyjściowej).
Czy wyemitowane (przyznane) kody rabatowe (konsumentom) powinny być rozpoznawane jako rezerwy (rezerwy na przewidywane obniżki przychodów wynikające z wykorzystania kodów zniżkowych przez klientów)?
Czy wspomniane kody rabatowe powinny mieć termin ważności?
Czy można je wyemitować bez terminu ważności?
Na co jeszcze zwrócić uwagę przy emisji kodów zniżkowych w kontekście ich ewidencji księgowej?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX