Czy wydawanie gratisów klientom podlega opodatkowaniu?
PYTANIE
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej podatnik wydaje gratisy, będące czymś w rodzaju nagrody dla stałych klientów. Za zakup pizzy na miejscu (bez dowozu) klient otrzymuje naklejkę na karcie. Po zebraniu siedmiu naklejek, przysługuje mu ósma pizza gratis.
W jaki sposób powinno się traktować wydawanie takich gratisów w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy wydanie gratisu powoduje u podatnika powstanie obowiązku podatkowego?
Czy powstanie lub nie, obowiązku podatkowego, będzie uzależnione od prowadzenia dodatkowej ewidencji wydanych nalepek i wydanych gratisów wraz z danymi osób, które z takiej promocji skorzystały oraz czy w tym świetle konieczne jest zapisywanie wydania gratisowej pizzy w jakikolwiek sposób na kasie rejestrującej?
Czy w związku z licznymi niejasnościami w tym temacie, właściwszym rozwiązaniem byłaby sprzedaż ósmej pizzy, przykładowo z rabatem 95%?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX