Czy wydatki poniesione na rzecz pracowników będą stanowić koszty dla oddziału niemieckiej spółki zarejestrowanym w Polsce?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klemens Dominik
Odpowiedzi udzielono: 26 listopada 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy oddziałem niemieckiej spółki zarejestrowanym w Polsce. Macierzysta spółka niemiecka podpisała kontrakt na roboty budowlane w Niemczech, do której zostali oddelegowani pracownicy zatrudnieni w polskim oddziale (otrzymali zaświadczenia A1). Fakturę za wykonane prace wystawi macierzysta spółka w Niemczech. Koszty związane z oddelegowaniem pracowników do pracy w Niemczech (wynagrodzenia, składki ZUS, podatek) ponosić będzie oddział w Polsce, z którym to pracownicy mają zawarte umowy o pracę.

Czy wydatki poniesione na rzecz pracowników będą stanowić koszty dla oddziału, a jeżeli nie to w jaki sposób można będzie odzyskać poniesione wydatki?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX