Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 24 grudnia 2013 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podatnik prowadzący działalność gospodarczą we własnym lokalu (usługi gastronomiczne), chce ją poszerzyć o świadczenie usług hotelarskich (wynajem pokoi gościnnych), ale w budynku należącym do jego siostry. W związku z tym chce ten budynek wyremontować i poczynić pewne nakłady inwestycyjne.

Czy należy z siostrą zawrzeć umowę dzierżawy czy raczej użyczenia budynku?

Podatnik chce te nakłady rozliczać jako swoje koszty inwestycyjne (min. odliczać VAT) oraz wszelkie koszty związane z utrzymaniem budynku rozliczać w PKPiR jako koszty uzyskania przychodu.

Czy w razie zawarcia umowy użyczenia mógłby rozliczać tak te wydatki?

Czy lepiej zawrzeć umowę dzierżawy?

W jaki sposób dokumentować wydatki ponoszone na energię, wodę itp. skoro liczniki są na właścicielkę budynku?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację