Czy wydatki na remont lokalu, który ostatecznie nie będzie wykorzystywany w działalności, można ująć w kosztach?
PYTANIE
Osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą rozpoczęła swoją działalność 2.09.2023 r. Wprowadziła wpis do CEIDG, w którym określiła za dzień rozpoczęcia działalności gospodarczy dzień - 2.09.2023 r. Wpis dokonano 29.08.2023 r. Z uwagi, iż osoba ta dokonywała wielu wyborów i licznych podejmowanych decyzji, tak podpisała umowę najmu lokalu, w którym należało przeprowadzić remont przez rozpoczęciem działalności gospodarczej. Z tytułu nieszczęsnego przypadku losowego właściciel musiał zrezygnować z lokalu i wynająć drugi lokal, w którym był w stanie prowadzić sprzedaż internetową (lokal nie wymagał nakładów finansowych). Z powodu nieuwagi bądź błędnego zaczytania danych ewidencyjnych właściciel poniósł koszty zakupu paneli ściennych, farby malarskiej, kleju i innych wydatków remontowych, które wykorzystał do remontu pierwotnie wynajmowanego lokalu, zanim dokonał podjęcia decyzji o jego rezygnacji. Poniesione wydatki zostały przypisane do jego adresu prowadzonej działalności gospodarczej, natomiast omyłkowo nie uwzględniono nr NIP podatnika. Podatnik otrzymał fakturę na dzień otwarcia firmy, przedstawiającą poniesione koszty materiałów remontowych na dane firmy bez NIP.
Czy wydatek może być uznany i zakwalifikowany w kosztach PKPiR?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX