Czy wszystkie poniesione koszty, związane z wdrożeniem programu do elektronicznej obsługi klienta, zwiększają wartość licencji?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 18 sierpnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zakupiliśmy program do elektronicznej obsługi klienta - dożywotnia licencja o wartości 6.500,00 zł - program do obsługi obiektów sportowych. Wraz z zakupem licencji faktura zawiera wymienione pozycje: 1) elektroniczny dostęp do danych obiektu i raportowania z dowolnego miejsca i dowolnego urządzenia, 2) wdrożenie programu, 3) zakup czytników recepcyjnych, 4) zakup urządzeń kontroli dostępu, tj. czytników, koncentratorów, 5) dostosowanie komputerów kasowych do Windows 10 wraz z zakupem nowych dysków. Spółka zamierza wartość licencji wprowadzić do ewidencji WNiP i zamortyzować jednorazowo w kolejnym miesiącu, natomiast pozostałe pozycje faktury zamierza ująć bezpośrednio w koszty uzyskania przychodu.

Czy taki sposób jest to prawidłowy?

Czy wszystkie poniesione koszty zwiększają wartość licencji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX