Czy wszystkie elementy składające się na system telemetrii należy traktować jako jeden środek trwały, czy każdy element traktować odrębnie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 19 grudnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka wdraża system telemetrii sieci obejmującej zdalne monitorowanie i sterowanie pracą węzłów cieplnych oraz zdalny odczyt ciepłomierzy i wodomierzy służących do rozliczeń z odbiorcami. Spółce zostanie udzielona licencja na oprogramowanie. Spółka wdrożenie prowadzi w 2 etapach:

1)

dostawa urządzeń oprogramowania licencji i wdrożenie;

2)

eksploatacja kart sim i serwis systemu telemetrii przez 2 lata.

Pierwszy etap w 2016 r., tj dostawa serwera, oraz urządzeń telemetrycznych wraz z modułami komunikacyjnymi, dostawa oprogramowania udzielenie licencji na oprogramowanie systemu, przeszkolenie pracowników instalację i wdrożenie systemu wraz z przeprowadzeniem testów - podłączenie 100 obiektów. W ramach tego samego etapu w nowym 2017 r. podłączenie 400 obiektów - wraz z dostawą urządzeń telemetrycznych i modułami komunikacji ciepłomierzy. Podetap 2017 r. - integracja systemów monitoringu w zintegrowany system telemetryczny i uruchomienie systemu integracja z systemem rozliczeń ciepła, podłączenie węzłów do monitoringu.

Jak spółka powinna rozliczyć tą inwestycję?

Czy może przyjąć całość kosztów na 1 środek trwały jako system telemetrii?

Jak go amortyzować?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX