Czy wszystkie elementy składające się na system telemetrii należy traktować jako jeden środek trwały, czy każdy element traktować odrębnie?
PYTANIE
Spółka wdraża system telemetrii sieci obejmującej zdalne monitorowanie i sterowanie pracą węzłów cieplnych oraz zdalny odczyt ciepłomierzy i wodomierzy służących do rozliczeń z odbiorcami. Spółce zostanie udzielona licencja na oprogramowanie. Spółka wdrożenie prowadzi w 2 etapach:
dostawa urządzeń oprogramowania licencji i wdrożenie;
eksploatacja kart sim i serwis systemu telemetrii przez 2 lata.
Pierwszy etap w 2016 r., tj dostawa serwera, oraz urządzeń telemetrycznych wraz z modułami komunikacyjnymi, dostawa oprogramowania udzielenie licencji na oprogramowanie systemu, przeszkolenie pracowników instalację i wdrożenie systemu wraz z przeprowadzeniem testów - podłączenie 100 obiektów. W ramach tego samego etapu w nowym 2017 r. podłączenie 400 obiektów - wraz z dostawą urządzeń telemetrycznych i modułami komunikacji ciepłomierzy. Podetap 2017 r. - integracja systemów monitoringu w zintegrowany system telemetryczny i uruchomienie systemu integracja z systemem rozliczeń ciepła, podłączenie węzłów do monitoringu.
Jak spółka powinna rozliczyć tą inwestycję?
Czy może przyjąć całość kosztów na 1 środek trwały jako system telemetrii?
Jak go amortyzować?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX