Czy wszczęcie każdorazowo sprawy z urzędu wymaga zmiany adresu do każdej sprawy?
PYTANIE
Gmina pozyskuje dane osobowe właścicieli działek, aby poinformować ich o wszczęciu postępowania administracyjnego z rejestru gruntów i budynków prowadzącego przez Starostwo Powiatowe. Klient Urzędu złożył pisemną prośbę do Gminy o zmianę adresu do korespondencji w sprawie wszystkich prowadzonych spraw, dotyczących tej działki, powołując się na art. 41 ustawy z 14.06.1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.) – dalej k.p.a. i twierdzi, że fakty znane organowi nie wymagają potwierdzenia. W naszym rozumowaniu wszczęcie każdorazowo sprawy z Urzędu jest odrębną sprawą i wymaga zmiany adresu do każdej sprawy, bądź zmianę adresu w rejestrze gruntów w Starostwie, skąd posiadamy dane.
Czy mamy rację w tej sprawie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX