Czy wszcząć postępowanie w sprawie ustalenia i zwrotu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 24 listopada 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Organ wystąpił do banku o zwrot zasiłku pielęgnacyjnego w związku ze zgonem klienta na podstawie art. 30a ustawy o świadczeniach rodzinnych. Bank odmówił zwrotu kwoty wskazując, że rachunek bankowy, na który przekazane zostało świadczenie nie jest rachunkiem osoby uprawnionej do wypłaconego zasiłku pielęgnacyjnego. Adekwatne odpowiedzi dotyczą sytuacji, gdy rachunek jest rachunkiem wspólnym. Banki w przedmiotowych sytuacjach odmawiają wskazania danych osób, ograniczając się jedynie do powiadomienia posiadacza/współposiadacza rachunku o obowiązku zwrotu świadczenia.

W jaki sposób organ powinien postąpić, by otrzymać zasiłek pielęgnacyjny, ponieważ posiadacz/współposiadacz rachunku nie dokonał zwrotu pomimo kilku monitów ze strony banku?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX