Czy wprowadzając zakupiony sprzęt do środków trwałych i nie rezygnując z prawa do odliczenia VAT wprowadzam go wartością brutto?
PYTANIE
Spółka prowadzi pełną księgowość (również na kontach zespołu 4 i 5) i w ramach programu pomocowego zakupiła:
1) 2 szt wykaszarki spalinowe o wartości netto (łącznie) 4.307,32 + 990,68 (VAT) = 5.298,00 zł,
2) pilarkę spalinową 2.154,47 zł + 495,53 zł = 2.650,00 zł,
3) traktor ogrodowy 11.218,69 zł + 2.580,30 zł = 13.798,99 zł.
Łącznie wydatkowano 21.746,99 zł (brutto) z czego otrzymaliśmy dofinansowanie 21.000,00 zł (brutto).
Jakich operacji księgowych należy dokonać, jeżeli zrezygnujemy z odliczenia VAT a jakich, jeżeli odliczymy VAT w całości i zwrócimy (3.926,83 zł) część dofinansowaną dla przyznającego?
Jak zaksięgować pozostałą wydatkowaną kwotę - 746,99 zł przekraczającą dofinansowanie?
Czy wprowadzając zakupiony sprzęt do środków trwałych i nie rezygnując z prawa do odliczenia VAT wprowadzam go wartością brutto?
Co w dwóch takich przypadkach (chodzi o odliczenie/bądź nie VAT) będzie kupa co nkup?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX