Czy wprowadzając w firmie pracę zdalną należy podpisać z pracownikami dodatkowo aneksy do umowy, które będą zawierały miejsce wykonywania pracy: miejsce zamieszkania pracownika?
PYTANIE
W naszej firmie wprowadzamy pracę zdalną - hybrydową (2 dni pracy z domu, 3 dni z biura) w regulaminie pracy zdalnej.
Czy należy podpisać z pracownikami dodatkowo aneksy do umowy, które będą zawierały miejsce wykonywania pracy: miejsce zamieszkania pracownika zgodnie z podanymi w dokumentacji kadrowej?
Czy proces powinien wyglądać następująco:
1. Pracodawca zapisy o pracy zdalnej zapisuje w regulaminie, konsultuje z przedstawicielami pracowników.
2. Pracownik wiedząc, że może skorzystać składa wniosek o pracę zdalną, wskazując miejsce pracy zdalnej.
3. Pracodawca akceptuje wniosek pracownika o pracę zdalną.
4. Pracodawca przekazuje wszelkie oświadczenia, informacje pracownikowi.
5. Pracodawca przygotowuje aneksy o pracę zdalną, w których zawarta zostanie informacja o miejscu pracy zdalnej (miejsce zamieszkania pracownika oraz biuro pracodawcy), określenie jednostki organizacyjnej, w której strukturze znajduje się stanowisko pracy pracownika wykonującego pracę zdalną, wskazanie osoby lub organu odpowiedzialnych za współpracę z pracownikiem wykonującym pracę zdalną oraz upoważnionych do przeprowadzenia kontroli w miejscu wykonywania pracy zdalnej.
Czy takie aneksy mogą być podpisane elektronicznie (podpis pdf, podpis niekwalifikowany), czy należy je przechowywać w aktach pracownika?
Czy powyższy plan wprowadzenia pracy zdalnej jest prawidłowy i czy jednym z punktów procesu wprowadzenia pracy zdalnej powinno być zawarcie aneksu o pracę zdalną?
Czy można ogłosić regulamin pracy zdalnej przed datą 7.04.2023 z informacją, że zacznie obowiązywać od 07.04.2023 r.?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX