Czy wpłaty przyjmowane przez przedszkola za czesne i wyżywienie należy traktować jako sprzedaż zwolnioną na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 u.p.t.u. czy może powinny zostać potraktowane jako niepodlegające VAT opłaty administracyjne?
PYTANIE
Przedszkola samorządowe pobierają opłaty m.in. za wyżywienie i czesne (1 zł za każdą godzinę powyżej bezpłatnych 5 godzin). Od 1 stycznia 2016 r. zmieniła się klasyfikacja budżetowa ww. opłat - zostały utworzone odrębne paragrafy dochodów budżetowych - 066 i 067. W obu paragrafach powyższe wpłaty zostały określone jako opłaty.
Czy wpłaty przyjmowane przez przedszkola za czesne i wyżywienie należy traktować jako sprzedaż zwolnioną na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 u.p.t.u. czy może powinny zostać potraktowane jako niepodlegające VAT opłaty administracyjne?
Podobna sytuacja występuje w przypadku opłat za wydanie duplikatów świadectw czy legitymacji, które są księgowane również na paragrafie opłat - 069.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX