Czy wójt jako organ/adresat wniosków może dysponować danymi osobowymi zawartymi we wnioskach o przyznanie dodatku osłonowego oraz węglowego?
PYTANIE
Urząd Gminy (UG) chciałby pozyskać od Ośrodka Pomocy Społecznej (OPS) "bazę informacyjną" na temat osób, które uzyskały wypłatę dodatku osłonowego oraz węglowego. Wnioski o dodatki są składane do wójta, ale ich weryfikacją na podstawie upoważnienia zajmuje się OPS. UG chce pozyskać niektóre dane osobowe osób zgłoszonych do uzyskania dodatków w celu weryfikacji systemu śmieciowego.
Czy wójt jako organ/adresat wniosków może dysponować danymi osobowymi zawartymi w tych wnioskach?
Po udzieleniu upoważnienia dla kierownika OPS to OPS ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych zawartych w przedmiotowych wnioskach, a po pozyskaniu przez UG tych danych osobowych zmieniłby się cel ich przetwarzania/wykorzystania.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX