Czy wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego powinno informować gminę, że na jej terenie odbędzie się zgromadzenie, jeżeli jest ono zgłoszone przez organizatora w trybie uproszczonym, a gmina nie powołała gminnego centrum zarządzania kryzysowego?
PYTANIE
Czy wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego powinno informować gminę, że na jej terenie odbędzie się zgromadzenie, jeżeli jest ono zgłoszone przez organizatora w trybie uproszczonym, a gmina nie powołała gminnego centrum zarządzania kryzysowego?
Zgodnie z art. 25 i 26 pr. zgrom. w postępowaniu uproszczonym gmina może wyznaczyć swojego przedstawiciela do udziału w zgromadzeniu, który ma uprawnienia do rozwiązania zgromadzenia, jeżeli jego przebieg zagraża życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach. Dodatkowo zgodnie z art. 22 ust. 1 pr. zgrom. organ gminy i wojewoda udostępniają niezwłocznie na stronach podmiotowych w Biuletynie Informacji Publicznej informację o miejscu i terminie zgromadzenia, które ma zostać zorganizowane na terenie gminy.
Czy ten obowiązek dotyczy wyłącznie gmin, które posiadają gminne centra zarządzania kryzysowego?
Jeżeli wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego nie przekazuje informacji o zgromadzeniu w trybie uproszczonym to organ gminy nie posiada danych, które stanowią podstawę zarówno do wyznaczenia przedstawiciela do udziału w zgromadzeniu, jak również do zamieszczenia informacji na BIP.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX