Czy wody z kanałów naprawczych są odpadem czy ściekiem przemysłowym?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Antoniak Joanna
Odpowiedzi udzielono: 29 marca 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma X posiada warsztat wyposażony w kanały, nad którymi wykonywane są przeglądy i naprawy lokomotyw, a także są myte wodą ich podwozia. Podczas mycia powstają ścieki składające się z wykorzystanej wody oraz spływu innych substancji wykorzystywanych w lokomotywach (np. oleje, smary). W warsztacie zabudowane są dwa kanały naprawcze, dla każdego układu z dwóch stron kanału zostały wykonane niezależne zespoły urządzeń oczyszczających odprowadzanych wód, składające się z osadnika zawiesiny mineralnej oraz separatora koalescencyjnego. Odprowadzenie wód z kanałów naprawczych, po przejściu przez osadnik i separator, następuje do zabudowanych dwóch zbiorników bezodpływowych.

Czy firma X może traktować powstające wody jako odpady np. o kodzie 13 05 07* (zaolejona woda z odwadniania olejów w separatorach), czy jako właściwa jest ich kwalifikacja jako ściek przemysłowy?

Czy jeśli jako ściek przemysłowy, to musi uzyskać pozwolenie wodnoprawne na odprowadzanie tych ścieków do urządzeń kanalizacyjnych innych podmiotów i zawrzeć umowę z właścicielem (np. stacji zlewnej) na zrzut tych ścieków do niniejszego odbiornika?

Jak powinna wyglądać taka umowa, jeśli firma X nie posiada swoich wozów przeznaczonych do przewozu tego typu ścieków?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX