Czy wnioskowanie o wydanie wypisów z rejestru gruntów na potrzeby złożenia wniosku o DŚU stanowi interes prawny uzasadniający ich wydanie?
PYTANIE
Zgodnie z zapisami ustawy z 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko - dalej u.o.o.ś. jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) przekracza 10, do wniosku o wydanie DŚU nie wymaga się dołączenia wypisu z rejestru gruntów lub innego dokumentu pozwalającego na ustalenie stron postępowania. Ustawa mówi też, że w razie wątpliwości w tym zakresie organ może wezwać inwestora do dołączenia tych dokumentów, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10. Wnioskodawca złożył wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i nie dołączył do niego wypisu z rejestru gruntów (lub innych dokumentów) – o których mowa wyżej (przewiduje, że stron postępowania będzie więcej niż 10). Organ wezwał do przedłożenia dokumentów, wskazując że są to braki formalne (patrz: art. 64 § 2 ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego - dalej k.p.a.).
Czy opisane "braki" we wniosku faktycznie stanowią braki formalne?
Czy wnioskowanie o wydanie wypisów z rejestru gruntów (pełnych albo uproszczonych) na potrzeby złożenia wniosku o DŚU stanowi interes prawny uzasadniający ich wydanie?
Jaka jest definicja interesu prawnego i czy została ona sformułowana w jakimś obowiązującym akcie prawnym (np. ustawie)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX