Czy wniosek o udzielenie informacji publicznej musi być opatrzony podpisem odręcznym albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Misiejko Adrian
Odpowiedzi udzielono: 17 marca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Do urzędu wpłynął mailem wniosek o udzielenie informacji publicznej (w formacie pdf). Wniosek w drugiej części zawiera zapis "wnioskujemy o podjęcie odpowiedniej uchwały", wnioskodawca nie podał swojego adresu we wniosku i nie podpisał wniosku odręcznie tylko maszynowo (imię i nazwisko). Mając na uwadze to, że wniosek powinien zawierać imię, nazwisko wnoszącego, a także jego adres, to jeżeli złożony wniosek pozbawiony jest wyżej wskazanych danych, na mocy § 8 ust. 1 o.p.r.s.w. powinien być pozostawiony bez rozpoznania?

Czy rada powinna wezwać do uzupełnienia braków o adres i podpis odręczny lub przesłanie wniosku z kwalifikowanym podpisem elektronicznym?

Czy adres mailowy jest wystarczającym adresem?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX