Czy właściwym jest sporządzenie listy płac dodatkowej na ostatni dzień miesiąca aby naliczyć podatek i ten podatek potrącić w liście płac za ten miesiąc wypłaconej na początku następnego miesiąca?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 15 stycznia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Wypłacamy wynagrodzenie w następnym miesiącu za miesiąc ubiegły. Pracodawca dofinansowuje obiady pracownikom, pracownicy również korzystają ze świadczeń w ramach mybenefit. Z uwagi na fakt, że obowiązek podatkowy powstaje w miesiącu, w którym pracownicy wykorzystają świadczenie, a wynagrodzenie otrzymują na początku następnego miesiąca, czy właściwym jest sporządzenie listy płac dodatkowej na ostatni dzień miesiąca aby naliczyć podatek i ten podatek potrącić w liście płac za ten miesiąc wypłaconej na początku następnego miesiąca? Czy powinniśmy jednak inaczej postępować?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX