Czy właściciel galerii handlowej może udostępnić najemcy nagranie z monitoringu wizyjnego, na którym zarejestrowano dokonanie zniszczenia mienia przez dostawcę podczas dostarczania towaru do najemcy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Czub-Kiełczewska Sylwia
Odpowiedzi udzielono: 7 stycznia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Właściciel centrum handlowego, który jest administratorem monitoringu, zauważył iż dostawca (podwykonawca) jednego z najemców podczas dostarczania towaru do najemcy dokonał zniszczeń w mieniu Centrum Handlowego. Sytuacja ta została nagrana, na nagraniu widać tylko sprawcę zdarzenia (nie są widoczne inne osoby). W galerii oraz na stronie internetowej zamieszczone są klauzule informacyjne, w których został wskazany cel przetwarzania: Pana/Pani dane przetwarzane są w celu ochrony obiektu i mienia oraz zapewnienia bezpieczeństwa na terenie Galerii. Monitoring wizyjny realizowany jest w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora. Czy właściciel galerii może udostępnić nagranie najemcy, aby wyciągnął konsekwencje wobec swojego dostawcy i aby ten ostatni naprawił szkodę? Wcześniej stosowana procedura, zgodnie z którą sporządzana była notatka przez właściciela Galerii z informacją o zdarzeniu i o istnieniu dowodu znacznie wydłużała naprawienie szkody, ponieważ sprawcy nie przyznawali się do spowodowania szkody. Czy w tej sytuacji poszkodowani powinni sami z własnej inicjatywy wystosować pismo do najemcy z załączonym nagraniem, czy najemca powinien wystąpić z wnioskiem, co jest utrudnione, ponieważ najemca nie ma wiedzy o szkodzie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX