Czy wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów ma miejsce, jeśli towar zaginął podczas transportu?
PYTANIE
W listopadzie 2022 roku wysyłaliśmy towar do naszego kontrahenta w Niemczech korzystając z usług zewnętrznego spedytora. Niestety przesyłka zaginęła. Jak wynika ze śledzenie przesyłki na stronie spedytora ostatni ślad przesyłki jest w magazynie spedytora w Niemczech. Klient nie otrzymał tej przesyłki. Przesyłka była ubezpieczona i prawdopodobnie dostaniemy odszkodowanie za zagubioną paczkę. Najprawdopodobniej nie będziemy również produkować ponownie zagubionych części i wysyłać ich do klienta. W listopadzie 2022 zostały wystawione faktury dokumentujące wysyłkę tego towaru oraz zakwalifikowane jako WDT. Nie zostały one jednak wykazane w pliku JPK V7M i VAT UE za listopad 2022, ponieważ spółka nie posiadała potwierdzenia dostarczenia towaru.
Czy powinniśmy wystawić faktury korygujące do zera na tą dostawę?
Czy nie będzie ona w ogóle wykazana w JPK V7M i VAT UE?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX