Czy wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów ma miejsce, jeśli towar zaginął podczas transportu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 12 stycznia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W listopadzie 2022 roku wysyłaliśmy towar do naszego kontrahenta w Niemczech korzystając z usług zewnętrznego spedytora. Niestety przesyłka zaginęła. Jak wynika ze śledzenie przesyłki na stronie spedytora ostatni ślad przesyłki jest w magazynie spedytora w Niemczech. Klient nie otrzymał tej przesyłki. Przesyłka była ubezpieczona i prawdopodobnie dostaniemy odszkodowanie za zagubioną paczkę. Najprawdopodobniej nie będziemy również produkować ponownie zagubionych części i wysyłać ich do klienta. W listopadzie 2022 zostały wystawione faktury dokumentujące wysyłkę tego towaru oraz zakwalifikowane jako WDT. Nie zostały one jednak wykazane w pliku JPK V7M i VAT UE za listopad 2022, ponieważ spółka nie posiadała potwierdzenia dostarczenia towaru.

Czy powinniśmy wystawić faktury korygujące do zera na tą dostawę?

Czy nie będzie ona w ogóle wykazana w JPK V7M i VAT UE?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX