Czy wdrożenie przez przedsiębiorstwo zaopatrujące mieszkańców w wodę i zapewniające odbiór ścieków usługi elektronicznego biura obsługi klienta wymaga uzyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych?
PYTANIE
Przedsiębiorstwo komunalne zaopatrujące mieszkańców w wodę i zapewniające odbiór ścieków chce wdrożyć usługę elektronicznego Biura Obsługi Klienta. Usługa zapewniałaby realizację następujących funkcji związanych z realizacją umowy: - możliwość podawania zużycia wody, - udostępnianie faktur, - nadzorowanie rozliczeń pomiędzy stronami, - płatności przypominanie o płatnościach, - zgłaszanie awarii, - informowanie odbiorców o przerwach w dostawie wody, awariach planowanych pracach i innych sprawach związanych w realizacją umowy. Oprócz dostępu do usługi przez stronę internetową, planowana jest komunikacja z wykorzystaniem email i/lub SMS.
Czy udostępnienie tego rodzaju usługi wymaga podpisania aneksu do umowy oraz czy konieczne jest uzyskanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w związku z nową formą obsługi klienta?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX