Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2017 r.
Autor odpowiedzi: Geliński Piotr
Odpowiedzi udzielono: 2 marca 2012 r.

PYTANIE

Spółka kupiła wiertarki do użytku w hali produkcyjnej (o wartości 300 zł za sztukę). Część z nich była wadliwa i spółka dokonała reklamacji u sprzedającego. Wartość wadliwego towaru spółka nie zaliczyła do kosztów. Sprzedawca w późniejszym czasie wystawił fakturę korygującą i zwrócił pieniądze. Spółka nie rozpoznała przychodów, ponieważ wcześniejszego wydatku nie zaliczyła do kosztów.

Czy postępowanie jest prawidłowe?

Jak postąpić w przypadku, gdy taka sytuacja ma miejsce na przełomie roku - np. zakup w 2011 a zwrot w 2012 r.?

Czy należy skorygować koszty zeszłoroczne, czy rozliczyć na bieżąco?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?