Czy wadliwe wyroby zwracane przez klientów mają status odpadu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 9 czerwca 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma zajmuje się produkcją wyrobów dla zwierząt, w tym m.in. klatek, akwariów itp. Wszystkie wytwarzane wyroby objęte są gwarancją. Sporadycznie zdarza się, że produkty po zakupie są reklamowane w sklepie i są zwracane do firmy produkującej jako wyroby wadliwe, zgodnie z gwarancją. W tym kontekście pojawia się kilka pytań. Czy zwrócone przez klientów do firmy wadliwe wyroby stanowią odpady? Jeśli tak, to kto jest ich wytwórcą: firma, która je wyprodukowała (aczkolwiek ich "wadliwość" została stwierdzona dopiero u klienta po zakupie), czy też klient? Jeśli by uznać, że wytwórcą odpadów jest klient, to czy w takiej sytuacji firma, która przyjmuje te wadliwe wyroby od swoich klientów, powinna posiadać zezwolenie na zbieranie odpadów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX