Czy w związku ze złożoną reklamacją, firma transportowa powinna wystawić fakturę korygującą do wykonanej nierzetelnie usługi transportowej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2021 r.
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 18 kwietnia 2019 r.

PYTANIE

Firma zleciła wykonanie usługi transportowej. Towar został dowieziony do nabywcy, który go nie przyjął w związku z uszkodzeniem. Towar wrócił do nas jako dostawcy. Został przepakowany i ponownie wysłany lecz już zlecono usługę innemu przewoźnikowi. Firma transportowa która uszkodziła towar w transporcie, wystawiła na nas fakturę za usługę transportową.

Czy w związku ze złożoną przez nas reklamacją, firma transportowa powinna wystawić fakturę korygującą do wykonanej nierzetelnie usługi transportowej oraz dodatkowo zapłacić odszkodowanie za straty w towarze i koszty przepakowania na podstawie wystawionej przez nas noty obciążeniowej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX