Czy w związku z zawieszeniem działalności gospodarczej następuje zmiana przeznaczenia zakupionych telefonów i konieczność korekty VAT?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Andrzejowicz Marcin
Odpowiedzi udzielono: 5 marca 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podatnik VAT w grudniu 2017 zakupił dla potrzeb działalności gospodarczej 2 smartfony, każdy o wartości netto 2000 zł, VAT 460 zł. Podatnik smartfony zaliczył do wyposażenia, podatek VAT został odliczony. W związku z podjęciem pracy (umowa o pracę) od 1 marca 2018 podatnik zawiesił prowadzenie działalności gospodarczej na okres 2 lat. Podatnik nie zamierza likwidować działalności.

Jak w tej sytuacji prawidłowo rozliczyć podatek VAT związany ze smartfonami?

Czy należy uznać, że nastąpiła zmiana przeznaczenia z czynności opodatkowanych do nieopodatkowanych i skorygować VAT w miesiącu marcu i za ten okres złożyć deklarację VAT-7?

Jeśli tak, to na podstawie jakiego dokumentu (faktury wewnętrznej/PK/ oświadczenia - ująć to zdarzenie w ewidencji VAT?

W lutym telefony służyły działalności wyłącznie opodatkowanej.

W jakich pozycjach wykazać to w deklaracji VAT-7?

W okresie zawieszenia deklaracje VAT nie będą składane.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX