Czy w związku z zawieszeniem działalności gospodarczej następuje zmiana przeznaczenia zakupionych telefonów i konieczność korekty VAT?
PYTANIE
Podatnik VAT w grudniu 2017 zakupił dla potrzeb działalności gospodarczej 2 smartfony, każdy o wartości netto 2000 zł, VAT 460 zł. Podatnik smartfony zaliczył do wyposażenia, podatek VAT został odliczony. W związku z podjęciem pracy (umowa o pracę) od 1 marca 2018 podatnik zawiesił prowadzenie działalności gospodarczej na okres 2 lat. Podatnik nie zamierza likwidować działalności.
Jak w tej sytuacji prawidłowo rozliczyć podatek VAT związany ze smartfonami?
Czy należy uznać, że nastąpiła zmiana przeznaczenia z czynności opodatkowanych do nieopodatkowanych i skorygować VAT w miesiącu marcu i za ten okres złożyć deklarację VAT-7?
Jeśli tak, to na podstawie jakiego dokumentu (faktury wewnętrznej/PK/ oświadczenia - ująć to zdarzenie w ewidencji VAT?
W lutym telefony służyły działalności wyłącznie opodatkowanej.
W jakich pozycjach wykazać to w deklaracji VAT-7?
W okresie zawieszenia deklaracje VAT nie będą składane.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX