Czy w związku z zaginięciem towaru i nowej dostawy, która została dokonana w związku z zaginięciem należy dokonać korekty VAT?
PYTANIE
W czerwcu 2019 wysłaliśmy towar naszemu kontrahentowi firmą spedycyjną w dwóch paczkach. Wystawiliśmy fakturę VAT na całość, wykazaliśmy w deklaracji za 06-2019 i rozliczyliśmy podatek VAT należny. W transporcie jedna z paczek zaginęła. W związku z prośbą kontrahenta dosłaliśmy ponownie brakujący towar, nie czekając na rozpoznanie reklamacji przez firmę spedycyjną. Zaginiona paczka nie odnalazła się i w lipcu otrzymaliśmy odszkodowanie w wys. 80% wartości netto z faktury. Problem w tym, że nie wystawiliśmy faktury korygującej do tej pierwszej, ani nie wystawiliśmy drugiej faktury do dosyłanego towaru. Towar ten został rozchodowany dokumentem RW (liczyliśmy na to, że paczka znajdzie się i zostanie nam zwrócona).
Co w tej sytuacji powinniśmy zrobić?
Czy należy naliczyć podatek VAT od dosłanego towaru?
Jeśli tak, to jak odzyskać VAT od zaginionego towaru?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX