Czy w związku z wejściem w życie przepisów dotyczących białej listy podatników koniecznym jest podawanie na fakturach każdorazowo adresu centrali, czy adresy oddziałów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 17 września 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przedsiębiorstwo posiada oddziały rozproszone na terenie Polski. Każdy oddział jest oddziałem samobilansującym się, ale rozliczeń podatku VAT dokonuje całe przedsiębiorstwo jako jedna osoba prawna posiadająca jeden numer NIP, a urzędem skarbowym do rozliczeń jest urząd właściwy dla siedziby centrali przedsiębiorstwa.

Jaki adres powinien być umieszczony na fakturze sprzedaży dokonywanej przez oddział tego podatnika?

Czy każdorazowo powinien być podany adres siedziby centrali i dodatkowo można podać adres siedziby oddziału, czy tez można pomijać adres siedziby centrali, a na fakturze wpisywać tylko adres oddziału?

Czy wobec faktu, iż na opublikowanej białej liście podatników widnieje tylko adres siedziby centrali, choć wszystkie inne adresy oddziałowe są zgłoszone do urzędu skarbowego i występują w KRS (są wymienione jako oddziały) koniecznym jest podawania każdorazowo adresu centrali na fakturach zarówno zakupowych, jak i sprzedażowych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX