Czy w związku z przerwaniem szkolenia przez pracownika, pracodawca powinien wystawić fakturę za przeprowadzoną część szkolenia i potraktować to jako usługę wykonaną na rzecz pracownika?
PYTANIE
Pracownik naszej firmy uczestniczy w organizowanym szkoleniu, którego celem jest podniesienie jego kwalifikacji zawodowych. Z pracownikiem została zawarta umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Organizatorem szkolenia jest firma, w której pracownik jest zatrudniony. Zgodnie z zapisami umowy Pracodawca pokrywa 100% pełnej opłaty za udział pracownika w szkoleniu. Pracownik jednak przerwał szkolenie dotyczące podnoszenia kwalifikacji. Przepis umowy o podnoszenie kwalifikacji zawodowych brzmi następująco: "W przypadku przerwania podnoszenia kwalifikacji przez pracownika w okresie dłuższym niż 6 m-cy od daty skierowania na szkolenie; pracownik jest obowiązany do zapłaty wynagrodzenia za podnoszone kwalifikacje, a roszczenie to jest natychmiast wymagalne, w wysokości ustalonej stosownie do stopnia zaawansowania szkolenia, określonej w Regulaminie Szkolenia (....)".
Czy w związku z przerwaniem szkolenia przez pracownika:
Pracodawca powinien wystawić fakturę VAT za przeprowadzoną część szkolenia i potraktować to jako usługę wykonaną na rzecz pracownika?
Pracodawca powinien obciążyć pracownika kwotą za zrealizowaną na jego rzecz część szkolenia i potraktować to jako odszkodowanie za niedotrzymanie warunków umowy (bez wystawiania faktury VAT)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX