Czy w związku z art. 15h specustawy COVID-19 należy dokonać uchylenia wydanych decyzji, a następnie przyjąć nowe wnioski i przyznać świadczenia na podstawie nowo wydanych decyzji od czerwca 2020 r.?
PYTANIE
Osoba miała przyznane zasiłek rodzinny z dodatkiem na rehabilitację, świadczenie pielęgnacyjne, zasiłek pielęgnacyjny w związku z faktem, iż córka miała orzeczoną niepełnosprawność od urodzenia ze wskazaniami w pkt 7 i 8. Orzeczenie o niepełnosprawności córki straciło moc 10-04-2020 r.
Zatem na podstawie art. 15h ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, zmieniliśmy decyzje w części dotyczącej okresu przyznania świadczeń do upływu 60. dnia od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, jednak nie dłużej niż do dnia wydania nowego orzeczenia o niepełnosprawności albo orzeczenia o stopniu niepełnosprawności. Dnia 02-06-2020 r. osoba dostarczyła nowe orzeczenie córki z dnia 22-05-2020 r. o znacznym stopniu niepełnosprawności.
Czy w tej sytuacji, robimy coś z tymi decyzjami przedłużającymi okres przyznania świadczeń?
Czy może piszemy do strony jakieś pismo informujące, że np. ww. świadczenia zostały przedłużone tylko do 22-05-2020 r. (dzień wydania nowego orzeczenia)?
Czy może nic nie robimy, przyjmujemy nowe wnioski i wydajemy nowe decyzje i przyznajemy świadczenia od czerwca 2020 r.?
Jaka jest właściwa procedura postępowania w tej sytuacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX