Czy w zaświadczeniu o zatrudnieniu należy wyszczególnić wszystkie umowy o pracę zawierane z pracownikiem?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 10 grudnia 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Pracownik zatrudniony w spółce z o.o. miał umowę od 1 stycznia 2015 r. do 30 listopada 2015 r. i kolejną od 1 grudnia 2015 r. na czas nieokreślony.
Czy wystawiając 3 grudnia 2015 r. zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu do banku (wynagrodzenie płatne do końca miesiąca) należy wpisać: "... jest zatrudniony na czas nieokreślony od 1 stycznia 2015 r...."?
Jak taka sytuacja powinna być uwzględniona w zaświadczeniu o zatrudnieniu?
Czy wypisując zaświadczenie biorę pod uwagę aktualnie trwającą umowę, czy może datę zawarcia pierwszej umowy z firmą (przy założeniu, że jest ciągłość zatrudnienia miedzy umowami)?
Z jakich przepisów to wynika?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX