Czy w zaświadczeniu o zatrudnieniu należy wyszczególnić wszystkie umowy o pracę zawierane z pracownikiem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kamińska Agata
Odpowiedzi udzielono: 10 grudnia 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownik zatrudniony w spółce z o.o. miał umowę od 1 stycznia 2015 r. do 30 listopada 2015 r. i kolejną od 1 grudnia 2015 r. na czas nieokreślony.

Czy wystawiając 3 grudnia 2015 r. zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu do banku (wynagrodzenie płatne do końca miesiąca) należy wpisać: "... jest zatrudniony na czas nieokreślony od 1 stycznia 2015 r...."?

Jak taka sytuacja powinna być uwzględniona w zaświadczeniu o zatrudnieniu?

Czy wypisując zaświadczenie biorę pod uwagę aktualnie trwającą umowę, czy może datę zawarcia pierwszej umowy z firmą (przy założeniu, że jest ciągłość zatrudnienia miedzy umowami)?

Z jakich przepisów to wynika?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX