Czy w wyniku uznania reklamacji, gdy klient otrzymał nowy towar, podatnik powinien dokonać korekty VAT?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2020 r.
Autor odpowiedzi: Kamiński Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 2 sierpnia 2019 r.

PYTANIE

Czy dopuszczalna jest taka sytuacja, że uznajemy klientowi reklamację (na podstawie np. zdjęcia i opisu – decydujemy, że chcemy uniknąć dodatkowych kosztów odsyłki towaru do nas i prosimy klienta o utylizację wadliwego towaru) , a my klientowi wysyłamy na nasz koszt identyczny towar?

Nie wystawiamy faktury korygującej i ponownie faktury lecz tylko na wysłany towar wystawiamy Wz lub Rw i zdejmujemy z stanu magazynowego. Wz lub Rw księgujemy w koszty.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX