Czy w wewnątrzzakładowych przepisach należy ustalić termin wypłat należności delegacyjnych?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 15 sierpnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Zgodnie z art. 15 ust 4g u.p.d.o.p. wypłaty należności delegacyjnych stanowią koszty uzyskania przychodów w miesiącu, za który są należne, pod warunkiem że zostały wypłacone lub postawione do dyspozycji w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy, umowy lub innego stosunku prawnego łączącego strony.
A jeśli nie mamy określonego terminu wypłat?
Czy jesteśmy zobligowani/ powinniśmy ustalić w wewnątrzzakładowych przepisach termin wypłat pracownikom należności delegacyjnych?
Do tej pory należności te były potrącalne w momencie faktycznej zapłaty (bez określania w firmowych przepisach terminu, do kiedy powinny zostać wypłacone).
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX