Czy w wewnątrzzakładowych przepisach należy ustalić termin wypłat należności delegacyjnych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 15 sierpnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 15 ust 4g u.p.d.o.p. wypłaty należności delegacyjnych stanowią koszty uzyskania przychodów w miesiącu, za który są należne, pod warunkiem że zostały wypłacone lub postawione do dyspozycji w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy, umowy lub innego stosunku prawnego łączącego strony.

A jeśli nie mamy określonego terminu wypłat?

Czy jesteśmy zobligowani/ powinniśmy ustalić w wewnątrzzakładowych przepisach termin wypłat pracownikom należności delegacyjnych?

Do tej pory należności te były potrącalne w momencie faktycznej zapłaty (bez określania w firmowych przepisach terminu, do kiedy powinny zostać wypłacone).

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX