Czy w urzędzie gminy można zmienić regulamin organizacyjny i strukturę stanowisk obejmującą również stanowisko pracownika podczas jego nieobecności?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Podgórska-Rakiel Ewa
Odpowiedzi udzielono: 10 czerwca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W urzędzie gminy zamierzamy zmienić regulamin organizacyjny i tym samym strukturę organizacyjną urzędu. Jeden z pracowników (samodzielne stanowisko pracy) jest od dłuższego czasu nieobecny. Zatrudniamy pracownika na zastępstwo za tą osobę. Chcemy stworzyć nowy referat, w skład którego wchodzić będzie to stanowisko, ale już nie jako samodzielne, tylko podlegające pod kierownika referatu. W chwili stworzenia nowego referatu, z osobą zastępującą mamy rozwiązać na mocy porozumienia stron umowę na zastępstwo. Osoba ta na stanowisku pomocy administracyjnej wykonywać będzie zgodnie z zakresem czynności osoby, która jest nieobecna. A więc czynności będą w dalszym ciągu wykonywane, jednak nie będzie zastępstwa za nieobecnego pracownika. W chwili powrotu nieobecnego pracownika do pracy chcemy zaproponować mu inne stanowisko z innym zakresem czynności, które ma być również w nowo utworzonym referacie. Ogólnie rzecz ujmując, zgodnie ze zmianą regulaminu organizacyjnego czynności samodzielnego stanowiska będą w nowym referacie, a wykonywał je będzie inny pracownik, niż ten, który je wykonywał do tej pory, przed nieobecnością.

Czy można zmienić regulamin i zmienić strukturę stanowisk obejmującą również stanowisko pracownika podczas jego nieobecności?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX