Czy w umowie zlecenia może powierzyć pracownikowi dodatkowe obowiązki?
PYTANIE
Członek zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej jest w niej zatrudniony na podstawie umowy o pracę w wymiarze ½ etatu. Ponadto na początku roku na Zebraniu Zarządu zatwierdzona została uchwała mówiąca o tym, że pracownik ten będzie otrzymywał raz w roku z tytułu całorocznej pielęgnacji terenów zielonych jednorazowe wynagrodzenie w wysokości 1500 zł. Wynagrodzenie to będzie wypłacone w listopadzie.
Na podstawie jakiego tytułu (umowa zlecenie/umowa o dzieło) można wypłacić to wynagrodzenie?
Czy będzie podlegało składkom ZUS?
Czy jeżeli założymy, że można to przyporządkować do umowy zlecenia to czy dopuszczalne jest jednorazowe wynagrodzenie (taka jest treść uchwały)?
Czy jeżeli jest dopuszczalna jednorazowa wypłata to czy wiąże się to z koniecznością wykazania zerowych deklaracji ZUS za okres trwania umowy w miesiącach, w których nie było wypłacane wynagrodzenie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX