Czy w treści wypowiedzenia spowodowanego likwidacją stanowiska pracy należy uwzględnić informację o przysługującej pracownikowi odprawie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 25 kwietnia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Szachniewicz Dominika
Odpowiedzi udzielono: 27 czerwca 2021 r.

PYTANIE

Pracodawca ma zamiar wypowiedzieć umowę o pracy pracownikowi powracającemu z urlopu rodzicielskiego z powodu likwidacji stanowiska pracy. Okres wypowiedzenia pracownika wynosi 3 miesiące.

Czy w treści wypowiedzenia spowodowanego likwidacją stanowiska pracy należy uwzględnić informację o przysługującej pracownikowi odprawie?

Jaka jest wysokość przysługującej odprawy?

Czy pracodawcy będzie przysługiwało prawo do wypowiedzenie umowy o pracę z tytułu likwidacji stanowiska w sytuacji kiedy w pierwszym dniu powrotu do pracy pracownik złoży wniosek o obniżenie wymiaru czasu pracy na podstawie art 1867 k.p.?

Jakie dokumenty zobligowany jest złożyć pracownik zamierzający skorzystać z uprawnienia z art 1867 k.p.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX