Czy w sytuacji w której podatnik nie uzyskał potwierdzenia otrzymania faktury korygującej przez kontrahenta, może rozliczyć fakturę korygującą, o ile udokumentowano próby doręczenia faktury korygującej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Różycki Karol
Odpowiedzi udzielono: 7 sierpnia 2017 r.

PYTANIE

Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie wynajmu powierzchni komina firmie telekomunikacyjnej. Podpisałam umowę na czas określony do końca 2020 roku, kontrahent tę umowę wypowiedział zgodnie z zapisem zawartym w umowie, dotyczącym możliwości wcześniejszego wypowiedzenia ze skutkiem na 31.07.2013. Ja uważałam, że wypowiedzenie było nieskuteczne, gdyż kontrahent nie zdemontował całego wyposażenia służącego do świadczenia przez niego usług i nadal wystawiałam faktury za usługę najmu powierzchni. W związku z niepłaceniem przez kontrahenta za wystawione faktury, podałam go do sądu o uregulowanie płatności. Sąd pierwszej i drugiej instancji oddalił moje roszczenia w zakresie zapłaty za faktury wystawione po okresie wypowiedzenia, uznając w wyroku, że wypowiedzenie było skuteczne oraz, że firma telekomunikacyjna nie świadczyła od tego momentu usług, tym samym należności za wystawione przeze mnie faktury nie są mi należne. W związku z tym powstaje pytanie:

Czy mogę skorzystać z ulgi na ze długi z tytułu niezapłaconych przez kontrahenta faktur po upływie 150 dni od terminu zapłaty?

Czy powinnam wystawić faktury korygujące z podaniem przyczyny jako - usługa najmu nie została wyświadczona?

Jak należy postąpić w przypadku określonym w punkcie 2, jeżeli kontrahent nie potwierdzi korekt?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX