Czy w sytuacji powierzenia pracownikowi mienia konieczne jest zawarcie oddzielnej umowy?
PYTANIE
Czy w sytuacji powierzenia pracownikowi mienia konieczne jest zawarcie oddzielnej umowy?
Czy wystarczający będzie zapis w umowie o pracę z odesłaniem do odpowiednich zapisów "Regulaminu powierzenia pracownikowi mienia"?
W jaki sposób można zrobić to w jak najbardziej przejrzysty (dla ewentualnych celów dowodowych) sposób?
W spółce jest tworzony "Regulamin powierzenia pracownikowi mienia". Grupa pracowników będzie miała powierzone mienie (samochód służbowy), wtedy też zacznie obowiązywać wspomniany "Regulamin..."
Czy konieczne jest podpisanie z każdym z tych pracowników oddzielnej umowy o powierzeniu mienia?
Czy wystarczy w umowie o pracę dodać punkt o powierzeniu mienia wraz z informacją, że szczegółowe zasady odpowiedzialności za mienie uregulowane są w "Regulaminie powierzenia mienia"?
Która z tych opcji byłaby korzystniejsza?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX