Czy w sytuacji, kiedy administrator uzyskał dane przed wejściem w życie RODO powinien on spełnić obowiązek informacyjny poprzez wysłanie klauzuli informacyjnej pocztą w przypadku braku adresu mailowego?
PYTANIE
Zgodnie z art. 13 RODO oraz art. 2a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego administrator musi spełnić obowiązek informacyjny względem osób, których dane przetwarza. Artykuł 13 RODO mówi, że administrator podczas pozyskiwania danych osobowych podaje osobie wszystkie informacje.
Czy w sytuacji, kiedy administrator uzyskał dane przed wejściem w życie regulacji (RODO, inne ustawy o ochronie danych osobowych - wtedy w momencie ich pozyskiwania nie było obowiązku informacyjnego) powinien spełnić obowiązek informacyjny poprzez wysłanie klauzuli informacyjnej pocztą w przypadku braku adresu mailowego? Jeżeli tak, czy musi to zrobić przesyłką poleconą (żeby mieć potwierdzenie), czy może to zrobić listem zwykłym i wpisać w księdze korespondencji? A może wystarczy klauzula informacyjna umieszczona na stronie internetowej? Pytanie dotyczy podmiotu publicznego.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX