Czy w sytuacji, gdy umowa została rozwiązana a księgi rachunkowe i inne dokumenty w formatach wymaganych prawem przekazane byłemu klientowi, biuro ma prawo rozporządzać jeszcze dokumentacją klienta?
PYTANIE
Biuro rachunkowe wypowiedziało klientowi umowę na obsługę księgową w związku z brakiem regulowania zapłat klienta za usługę. Po zakończeniu umowy, biuro przygotowało w formie elektronicznej i udostępniło do pobrania z folderu zamieszczonego w chmurze wszystkim wskazanym przez klienta osobom całą dokumentację rachunkowo-księgową. Po kilku miesiącach od zakończenia współpracy, biuro w charakterze strony, której zlecono prowadzenie ksiąg, dostało wezwanie z Urzędu Celno-Skarbowego do przedłożenia dokumentacji rachunkowo-księgowej.
Czy w sytuacji, gdy umowa została rozwiązana a księgi rachunkowe i inne dokumenty w formatach wymaganych prawem przekazane byłemu klientowi, biuro ma prawo rozporządzać jeszcze dokumentacją klienta? Czy Urząd w takiej sytuacji może żądać od biura wyjaśnień w toku prowadzonej kontroli i czy biuro w każdej sytuacji jest zobowiązane do ich udzielania?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX