Czy w sytuacji, gdy umowa została rozwiązana a księgi rachunkowe i inne dokumenty w formatach wymaganych prawem przekazane byłemu klientowi, biuro ma prawo rozporządzać jeszcze dokumentacją klienta?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Różycki Karol
Odpowiedzi udzielono: 23 listopada 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Biuro rachunkowe wypowiedziało klientowi umowę na obsługę księgową w związku z brakiem regulowania zapłat klienta za usługę. Po zakończeniu umowy, biuro przygotowało w formie elektronicznej i udostępniło do pobrania z folderu zamieszczonego w chmurze wszystkim wskazanym przez klienta osobom całą dokumentację rachunkowo-księgową. Po kilku miesiącach od zakończenia współpracy, biuro w charakterze strony, której zlecono prowadzenie ksiąg, dostało wezwanie z Urzędu Celno-Skarbowego do przedłożenia dokumentacji rachunkowo-księgowej.

Czy w sytuacji, gdy umowa została rozwiązana a księgi rachunkowe i inne dokumenty w formatach wymaganych prawem przekazane byłemu klientowi, biuro ma prawo rozporządzać jeszcze dokumentacją klienta? Czy Urząd w takiej sytuacji może żądać od biura wyjaśnień w toku prowadzonej kontroli i czy biuro w każdej sytuacji jest zobowiązane do ich udzielania?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX