Czy w sytuacji, gdy przedstawiciel handlowy nie spełnił warunków umowy z podatnikiem, powinien on odesłać fakturę, czy żądać wystawienia faktury korygującej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 22 maja 2007 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podpisano umowę dotyczącą przedstawicielstwa handlowego, w której zawarte są minimalne wymogi dotyczące rozliczenia miesięcznego, których spełnienie jest konieczne do zatwierdzenia otrzymanej faktury za świadczenie usług w danym miesiącu. Otrzymano listownie fakturę od przedstawiciela handlowego dotyczącą wykonania usługi, która nie spełnia warunków umowy (niewystarczająca liczba spotkań, brak dokumentacji). Faktura została przekazana do księgowości z adnotacją - wstrzymanie zapłaty.

Czy w tej sytuacji należy odesłać fakturę, czy żądać wystawienia faktury korygującej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX